laatste dagen

30 juli 2015 - Melbourne, Australië

Dinsdag   28 juli

Het einde van de vakantie begint in zicht te komen. Vandaag was het de laatste dag dat Rudolf bij ons was in Geelong. Woensdag heeft hij andere verplichtingen in Melbourne. De planning voor deze dag was  het Nationale Wool Museum te bezoeken. Dat hebben wij lopend opgezocht in de stad. Ongeveer 10 minuten lopen van ons mooie grote villa. Ontzettend interessant het ontstaan van de textiel handel in Australië. De eerste schaapscheerders die vanuit Europa richting Australië gingen. Alles over hun leven hier en de ontwikkeling van de textiel sector. Het houden van schapen, het scheren ervan, het vervoer van de wol vanaf de boerderijen, de wol wasserij en de weverij alles wam aan bod.

De bovenste verdieping van het museum was tijdelijk een tentoonstelling over alle dinosaurus soorten die in Australië geleefd hebben. Van fossielen tot grote skeletten, het stond er allemaal.

Na het museum bezoek zijn we richting de boulevard gelopen om lekker buiten een cup of chocolate te drinken. Jawel we hebben ook mooie winter weer gehad. Nog wat leuke familie foto´s gemaakt met Oom Rudolf.

Na het warm eten geskyped met Opa Frans Pierik en Oma Truus Pierik. Rudolf kan op deze manier weer zijn broer en schoonzuster zien en horen. Voor alle partijen een leuk weer zien en horen. Om 18,30 uur richting Melbourne om Rudolf weer terug te brengen. Een kleine 2 uur vanaf de plek waar we met elkaar op vakantie waren. Rudolf wou met de trein maar dat wouden wij niet. Samen uit en dan ook weer zorgen dat het samen thuis wordt.

Even een kop koffie bij Rudolf en toen weer terug naar onze vakantievilla. Rudolf zijn zoon weer gebeld dat zijn vader weer thuis was en wij weer veilig op ons plekje.

Nog even een potje gekaart en toen naar bed.

Woensdag 29 juli.

Onze Lauret was jarig die dag. Dus morgens begonnen met tosti met kaarsje erop. Het waren er geen 17 maar 3. Na het ontbijt met de auto richting de binnen landen om koala´s te gaan spotten in het  Brisbane Ranger Nationaal Park. Ongeveer een klein uur rijden voor ons. Eenmaal van de verharde wegen af kwam je echt in de natuur gebieden. Je hoorde van allerlei vogels om je heen. De wegen werden steeds steiler, ,smaller en er kwamen steeds meer gaten in de weg. Onderweg op een mooi uitkijkpunt stoppen voor de foto´s en om te beslissen om de weg terug te nemen want het wordt te riskant. Opeens stopt er een grote terrein wagen naast ons om ook te kijken. Hij vertelde ons dat de weg niet slechter was van waar hij kwam. Dus niet terug dus doorgereden. Wij hebben hem maar niet verteld dat het voor hem wel slechter werd. Gezien zijn auto moest hij er geen problemen mee hebben. De man zijn vader was ook een Nederlander en die kwam van oorsprong uit Eindhoven. Zo zie je maar weer je komt overal ter wereld wel Hollands bloed tegen. Van allerlei dieren gezien alleen geen Koala´s. Het is te koud op dit moment voor de koala´s om zich te laten zien. Het zijn echte warmte dieren.

Via de binnenlanden richting Queenscliff gereden om daar langs de kust weg weer richting Geelong te rijden. Bij Point Lonsdale de Pier op gelopen om over de grote oceaan heen te kijken. De pier is gewoon van hout gemaakt. Hier waren 2 mensen aan het vissen en ja hoor een Nederlands meisje uit Utrecht die in Australië was blijven hangen. Vanaf deze plek konden we zeehonden spotten. En ja hoor ze waren er. Ze deden nog een spelletje met ons ook nog. Verstoppertje spelen en als wij hem zagen klapte hij met zijn vinnen of poten hoe je het maar noemt.

Net voor het donker waren we weer bij ons verblijf. Even wat boodschappen doen en lekker bij de kachel. De serie Smeris hadden we nog niet afgekeken dus dat ook maar eventjes gedaan. Nog een potje kaarten en naar bed.

Donderdag 30 juli.

Wij maken ons op voor de terug reis naar Holland. Wij vliegen vrijdag op zaterdag nacht om 02,40 uur richting Kuala lompoer, Dubai, naar Dusseldorf. Daar hopen we zaterdagavond om 19,45 uur te landen. Met het tijd verschil erbij zijn we dan ongeveer 24 uur bezig geweest om de aarde weer rond te komen. In totaal hebben we dan ongeveer 44.000 kilometers afgelegd met het vliegtuig en 4000 kilometers met de auto.

Morgens eerst even de kleren voor de terug reis klaar gelegd en de koffers ingepakt. Om 12.00 uur richting de stad gelopen om souvenirs te kopen en de laatste boodschappen te doen. Vrijdag moeten we om 10.00 uur uit onze villa zijn. Lekker een niets te doen dag. Spelletjes, opruimen op tijd naar bed en morgen vroeg op staan. Vrijdag morgen gaan we nog even bij kennis van Opa en Oma Pierik langs. Die wonen 6 km van het verblijf af. We zien wel als ze er zijn of niet. Op de terug weg naar Melbourne zit een grote Bouwmarkt en daar wil Ruben nog even kijken. Om 16.00 uur zouden wij bij Rudolf zijn om nog 1 keer gezamelijuk te eten en wat te drinken. Om 19.00 uur heeft Rudolf en vergadering en dan gaan we naar onze neef Jon en zijn vrouw Rebecca en Yessica toe. Daar nog een bakkie koffie en dan om 21.30 uur richting het punt waar de auto weer ingeleverd moet worden. Vanaf daar worden we met een taxi naar het vliegveld gebracht. Dan begint de grote terug reis. We hopen dat we veel kunnen slapen in het vliegtuig want voor we de lucht in gaan zijn we al bij 20 uur op geweest.

De laatste uren van onze grote familiereis breekt nu aan maar we kunnen op een gigantische reis en belevenis terug kijken. De 4 weken zijn ontzettend snel omgevlogen.

Groeten Van ons allemaal.

Niet vanuit Wachtum maar vanuit Geelong in Australië.

P.s.

Dit is het laatste reis verslag.